Urząd Statystyczny w Poznaniu informuje, że w okresie 22.04 – 28.06.2024 r. na terenie gminy Suchy Las, w wylosowanych gospodarstwach domowych, realizowane będzie badanie Europejskie badanie warunków życia ludności (EU-SILC).
Celem Europejskiego Badania Warunków Życia Ludności (EU-SILC) jest pozyskanie aktualnych i porównywalnych na poziomie krajów Unii Europejskiej danych dotyczących dochodów, ubóstwa, wykluczenia społecznego i innych aspektów warunków życia. Gospodarstwa domowe, poprzez udział w badaniu panelowym przez kolejne 4 lata, umożliwiają uzyskanie pełniejszych danych o ich sytuacji, z uwzględnieniem zmian, jakie zaszły w tym okresie w tej samej grupie wylosowanych gospodarstw domowych. Przyjęcie przez wszystkie kraje realizujące EU-SILC zharmonizowanej metodologii badania pozwala na pozyskanie porównywalnych na poziomie Unii Europejskiej danych i analizę wyżej wymienionych zjawisk również na poziomie europejskim. Dotyczy to także uzgodnionych i przyjętych przez kraje członkowskie Unii Europejskiej wskaźników statystycznych wykorzystywanych do monitorowania postępu w osiąganiu wspólnych celów dotyczących zwalczania ubóstwa i wykluczenia społecznego.
Głównym celem Europejskiego Badania Warunków Życia Ludności (EU-SILC) jest dostarczenie porównywalnych dla krajów Unii Europejskiej informacji dotyczących warunków życia ludności, w tym danych o:
Dodatkowo przy badaniu zasadniczym co roku realizowane są badania modułowe, których tematyka porusza istotne z punktu widzenia funkcjonowania społeczeństwa zagadnienia, mające wpływ na warunki życia gospodarstw domowych i osób je tworzących, w 2023 roku będą to:
Uzyskane wyniki wraz z danymi z badania zasadniczego pozwolą na szerszą analizę sytuacji gospodarstw domowych na terenie całej Unii Europejskiej.
Uzyskane od respondentów informacje pozwolą na ocenę warunków życia gospodarstw domowych w Polsce i porównanie ich z sytuacją w innych krajach Unii Europejskiej. Jest to możliwe ponieważ badanie EU-SILC realizowane jest na terenie całej Wspólnoty według jednakowej metodologii.
0 odpowiedzi