Ta strona wymaga JavaScript do poprawnego działaniaLikwidacja wyrobów zawierających azbest. Można składać wnioski
Gmina Suchy Las - w Kontakcie JST

Ogłoszenia

Zobacz najnowsze ogłoszenia z samorządu

Likwidacja wyrobów zawierających azbest. Można składać wnioski

12 dni temu

Urząd Gminy Suchy Las informuje, że można już składać wnioski o udział w programie likwidacji wyrobów zawierających azbest. Wzorem ubiegłych lat Starostwo Powiatowe w Poznaniu i Urząd Gminy Suchy Las zachęcają mieszkańców do wzięcia udziału w programie pozwalającym na pozbycie się z terenu nieruchomości niebezpiecznych i szkodliwych wyrobów azbestowych.

Kto może skorzystać z dofinansowania?

Do wzięcia udziału w programie likwidacji wyrobów zawierających azbest uprawnione są podmioty będące właścicielem lub mające w zarządzie nieruchomość na terenie powiatu poznańskiego, na której znajdują się wyroby zawierające azbest, po złożeniu wniosku do urzędu gminy właściwego według miejsca położenia nieruchomości, z zastrzeżeniem, że w pierwszej kolejności będą realizowane wnioski podmiotów o jakich mowa w §8 ust. 6 regulaminu oraz podmiotów nieprowadzących działalności gospodarczej.

Co podlega dofinansowaniu?

  1. demontaż wyrobów zawierających azbest z nieruchomości znajdujących się na terenie powiatu poznańskiego, pakowanie, transport i unieszkodliwienie tych wyrobów na składowisku odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami;
  2. zapakowanie wcześniej zdemontowanych wyrobów zawierających azbest z nieruchomości znajdujących się na terenie powiatu poznańskiego, pakowanie, transport i unieszkodliwienie tych wyrobów na składowisku odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami.

W jaki sposób skorzystać z dofinansowania?

Należy złożyć w Urzędzie Gminy poprawnie wypełniony wniosek wraz z załącznikami w nieprzekraczalnym terminie do 18 lipca 2025 r. Prosimy o staranne wypełnienie wniosku oraz dołączenie wszystkich wymaganych dla danej nieruchomości załączników – wnioski niekompletne pozostaną nierozpatrzone.

Czy każdy składający wniosek otrzyma dofinansowanie?

Ze złożeniem wniosku nie należy zwlekać – wnioski rozpatrywane będą do chwili wyczerpania środków przeznaczonych na ten cel w bieżącym roku. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku materiał zawierający azbest usunięty zostanie z terenu nieruchomości.

Do kiedy można składać wnioski?

Wnioski przyjmowane będą do 18 lipca 2025 roku lub do wyczerpania środków finansowych na realizację zadania.

Ile to kosztuje?

Dofinansowanie na demontaż, transport i unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest wynosi 100 %.

Uwaga!
W ramach realizacji przedsięwzięcia nie będą finansowane koszty związane z zakupem i montażem nowych pokryć dachowych i elewacji, a także koszty związane z zabezpieczaniem konstrukcji dachu po demontażu wyrobów zawierających azbest.

Urząd Gminy Suchy Las prosi o dokładne wypełnianie składanych wniosków.

Do wniosku należy załączyć:

  1. dokument potwierdzający posiadanie tytułu prawnego do nieruchomości, na której znajdują się wyroby zawierające azbest: akt notarialny lub odpis z księgi wieczystej (kserokopię potwierdzoną za zgodność przez pracownika gminy lub oryginał tego dokumentu) lub inny,
  2. zgodę właściciela nieruchomości na wykonanie prac związanych z usuwaniem azbestu i wyrobów zawierających azbest – w przypadku posiadania innego tytułu prawnego niż własność lub użytkowanie wieczyste,
  3. w przypadku nieruchomości będących przedmiotem współwłasności – zgodę poszczególnych współwłaścicieli na wykonanie prac związanych z usuwaniem azbestu i wyrobów zawierających azbest,
  4. w przypadku wnioskodawców prowadzących działalność związaną z produkcją, przetwarzaniem i obrotem produktami rolnymi, dokumenty o których mowa w §14 ust. 1 regulaminu,
  5. W przypadku wnioskodawców prowadzących działalność gospodarczą, dokumenty o których mowa w §14 ust. 1 regulaminu,
  6. pełnomocnictwo – w przypadku działania przez pełnomocnika.

UWAGA! Wnioskodawcy, którzy złożyli wnioski w 2024 roku i u których, z przyczyn nie leżących po ich stronie, nie doszło do realizacji zadania, nie są zobowiązani do ponownego składania wniosku w roku 2025. Realizacja tych wniosków odbywać się będzie w pierwszej kolejności, jeśli wnioskodawca zgłosi swoją dalszą chęć uczestniczenia w programie likwidacji wyrobów zawierających azbest. O swoim zainteresowaniu wykonaniem zadania, wnioskodawca winien powiadomić pisemnie Starostwo Powiatowe w Poznaniu do dnia 30 maja 2025 roku.

Artykuł Likwidacja wyrobów zawierających azbest. Można składać wnioski pochodzi z serwisu Suchylas.pl.


Wiadomość pochodzi ze strony https://www.suchylas.pl/?p=21149

Co o tym myślisz?

0 odpowiedzi